Friday, September 5, 2014

Pengalaman menyusu dengan Shaklee semasa bulan ramadhan

hai.hai..hihi
salam semuanya..hari ini hari jumaat kan..
hari yang penuh barakah..

Entri kali ini Izyan nk share tentang set shaklee yang Izyan amalkan semasa bulan puasa haritu.
Mula-mula memang tak yakin yang susu Izyan akan meriah seperti hari biasa, almaklumla puasa kn memang tak makan sepanjang hari. Jenuh jugak Izyan gugel cara-cara nak elak dari susu merundum semasa bulan puasa. Izyan tanya ibu Izyan sendiri memandangkan beliau pernah menyusukan adik2 Izyan semasa bulan puasa. Beliau pesan minum susu yang penting. Ok noted! susu ap, tak kisah jnji mengenyangkan kita untuk bekalan anak nanti.

Lepas tu Izyan terpikir klu susu je mencukupi tak nutrient untuk smpai ke anak kan..so Izyan amalkan set basic shaklee (Vita lea, b complex, vit c) dan add on milkbooster (alfalfa + ESP) serta untuk mengurangkan sakit2 badan Izyan ni ha (ostematrix) ha lengkap tak hihi.. Oh lupe lagi 1 performance drink (PD) untuk cover kan balik air yang hilang semasa kita berpuasa dan yang paling penting lecithin / omega untuk buang segala lemak brelebihan selepas melantak masa buka..hihi...jadi tkdela istilah puasa pun naik berat ye tak??..So mmg ummpphh la..

Alhamdulillah Izyan berjaya jugak menyusukan anak tanpa ada masalah susu merundum.. even msa time P hihi..




untuk pengetahuan Izyan dah pun mengamalkan shaklee selama setahun. walaupun ada yang tak berapa nk nmpk lagi hasilnya cntoh kulit muka Izyan belum flawless lagi uoolss..hihi..tkpe yang pnting badan sihat baru la luaran nmpk sihat jgk kan..insyallh. Takkan makan harini esok dah cantik sihat setelah badan kita dah lama dlm keadaan yang tak berapa sihat sepenuhnya.

Jom join Izyan sebagai bizz partner..boleh la kita share2 tips2 dan lain2..

2 comments:

  1. As-salam izyan..

    Produk Shaklee mmg bagus..

    Menjawab soalan izyan di blog akak mengenai percutian ke Bali, mmg percutian tanpa pakej lebih menjimatkan.. Tapi perlu kena betul2 merancang dan ambil tahu sebanyak maklumat yg boleh ttg tempat yg kita nak pergi tu.. Kalau kita hire pak supir, mmg dia org akan advise kita mana tmpt yang menarik utk dilawati.. di samping itu kita juga boleh memilih tempat-tempat yang kita sendiri mahu lawati.. harap2 perkongsian ini membantu.. Salam kenal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslam awk,,tq reply..

      maknanya memang perlu well planed la yer untuk vacation. Nanti bolehla kita bertukar pendapat ya..
      salam knl juaga

      Delete