Thursday, September 25, 2014

Mealshakes makanan segera yang sihat untuk anak-anak kecil


Salam semua,
Apa khabar semua pembaca bllog Izyan ni. Hari ni Izyan ada jemputan kahwin. Kawan dari sekolah
akhirnya kawin jugak dia..hihi..Wife dia kawan 1 sekolah jugak masa Izyan form 1. Alahai kecil betul dunia ni kan.

Ha weekend, weekend jugak blog tetap kena tulis kan huhu.
Kalau nak tau mealshakes ni feveret mumy kt luar sana tau. Bagi anak yang ada masalah memang mereka ni grab terus mealshake ni untuk dgantikan dengan makanan segera yang tak berapa nk elok tu. Lagi bagus kan. Bukan apa makan segera kt luar tu sebenarnya takda khasiat pun, plus untuk jangka masa yang panjang sangatla tidak bagus untuk si kecil ni. Kalau nak tau Izyan dengan husband sendir pun jarang beli jajan ni tau. Kalau teringin barula beli tu pun kalau travel la sebab nak mengunyah dalam kete nk lawan ngantok ni. hihi!

Macam nany ceri cakap die gelarkan mealshakes ni sebagai fast food yang sihat untuk si kecil terutamanya. Ha jgn pulak fikir mealshake untuk kanak-kanak je, untuk orang dewasa pun boleh..Mealshakes ni berperisa vanila tau dan ia mudah diserap dengan kadar yang segera. Sebab tula ia digelar fast food yang sihat. Hihi 


french vanila flavor..bau eskrem..
Memang rugilah kalau tak beli time promosi sekarang ni. Buy 3 free 1.  1 tin ni kalau untuk seorang anak yang consume boleh tahan dalam 2-3 bulan. Nampak tak jimat tau, selain itu expired data dia pun tak lama untuk menjaga kesegarannya. Mealshakes ni bukan sahaja kaya dengan protin dan kalsium je, malah kaya dengan vitamin penting seperti Vitamin A, B12, B6, Thiamin, Riboflavin, Asid Folic, Vitamin C, Vitamin E, Biotin, Vitamin D, Niacin dan mineral-mineral penting seperti kalsium, iodin, besi, fosforus, magnesium, selenium, chromiun, molybdenum, zinc, etc.

Jadi bagi anak-anak yang sangat cerewat dalam hal pemakanan ni, sangat sesuai ambil mealshake supaya ap yang kurang dapat diatasi dengan pengambilan mealshakes ni.

Kalau nak tau purata sbulan dlm rm20-rm30 sahaja..so no more excuses okay..... hihi

0 comments:

Post a Comment