Saturday, July 12, 2014

B Complex untuk kecantikan

Salam semua..

Menjelang syawal ni kan, ramai yang nak cantik-cantik, nak selim melim kan.
Ok entri kali ni Izyan nk share sedikit berkaitan supplement untuk kecantikan kulit. Next entri barula untuk selim melim ok hihi..

Selalu kita dengar, Vit C, Vit E dan kolagen untuk kecantikan kan.
Tapi kali ni Izyan nk share la yang B complex juga tidak terkecuali dalam membantu mencatikkan kulit kita. Ha ohhhsemm kan haha..

Izyan memang mengamalkan supplement b complex ni, yela dalam set menyusu Izyan ada ESP, Vita lea, Vit C, Ostematrix, B complex dan alfalfa. Maknanya selain dpt memperbanyakkan susu untuk Firas, Izyan juga dapat mencantikkan kulit Izyan..Tgk jimat tak jimat dekat situ. Padanla ap y Izyan nmpak kulit Izyan skg ni tak kering, kurang naik jerawat mcm dulu2. Tapi takdela flawless lagi..hihi akan datang insyallh.

Kat sini Izyan nk bagitau yang bila tubuh kita ni lengkap dengan semua nutrient insyallh mmg mslh jerawat ke, berat badan ke, selulit ke (ehh ooppss??..haha), kesihatan ke insyallh akan beransur pulih.

Dah melalut pulak Izyan ni kan..Jom kita tgk sikit apa khasiat B complex ni untuk kecantikan kulit.

a) anti-stress
- ha bila stress, urat muka kita bekerja lebih kuat berbanding ketika kita senyum jadi dan bila stress. kita cenderung mengerutkan muka. Kerutan stress itu boleh menyebabkan kedutan pada wajah kita secara tidak langsung boleh menggalakkan pertumbuhan jerawat. Nehiii stress ya hihi..
 
b) melindungi kulit dari pancaran matahari
- Salah satu punca kulit kusam adalah terdedah pada pancaran matahari. B complex diperlukan oleh orang yang terdedah kepada matahari kerana B complex bertanggungjawab sebagai pewarna kulit (melanin) yang rosak di kala kulit warna 'tanned'
 
c) melancarkan perjalanan darah 
- perjalanan darah yang baik menampakkan wajah lebih muda. Sebab itu la kalau kita pergi facial die end up treatment dengan facial massage kan..kenapa?? sebab die nak stimulate blood circulation kita. Perjalanan darah yang baik membantu kita kelihatan lebih muda dan menghilangkan tekanan pada wajah dan badan.


credit info : cikjatt


1 comments:

  1. Harrah's Lake Tahoe - MapyRO
    ‎Harrah's 익산 출장샵 Lake Tahoe, 대전광역 출장안마 Tahoe. The first casino on Lake Tahoe, 오산 출장샵 Harrah's 안산 출장샵 Lake Tahoe has been in operation 수원 출장마사지 since 1955. It is owned and operated by Caesars Entertainment

    ReplyDelete